söndag, maj 22, 2011

fredag - lördag - söndag.

I fredags låg jag hemma ett bra tag innan jag bestämde mig för att åka och besöka min kära vän Astrid. Vi gick en promenad ute vid Harpsund, och pratade mest jobb. Väl hemma hos henne igen la vi oss på studsmattan och fortsatte prata, då lite mer om livet, drömmar och sånt som vi är bra på att prata om :) Senare när Albin hade slutat hämtade han upp mig i Mellösa och vi åkte vidare till Eskilstuna. En snabb visit på Jula och Rusta. Kom hem med lite smått och gott. Mitt absoluta favoritbalsam, tvål, deodorant, nya mat och vatten skålar till Li (mina kattjejer har redan såå fina), klädnypor, ett bar nya solbrillor till mig etc. Kvällen tillbringade jag först hemma hos Astrid & Julia, åkte sedan hem omkring 22.00, och besökte därefter grannen, Sabina. Där även Denice var, så vi 3 satt och pratade skit in på småtimmarna, stackars Sabina skulle upp dagen därpå (lördag) kl sju. Själv kunde man ju sova ut. Vi pratade mycket om Oriflame och Aloe Vera som jag säljer. Fick in en beställning! Var inne hos mig vid 02 igen. Då snackade jag lite skit med Albin, och Niklas som var över. Kom i säng rätt sent :) Som vanligt på helgerna.

Lördagen tillbringade jag hemma hos mor och far. (Albin var i garaget). Mamma hade butiken öppen som vanligt på Lördagarna. Så vi stod mestadels där, sedan blev det mest soffhäng ihop med dom. Jag lärde mamma lite om hur facebook fungerar (hon gick med för någon vecka sedan) så nu förstår hon iallfall lite mer av det! Albin kom hem till m&p även han, så vi åkte och åt på TunaGate han, jag mor & far. Kvällen avslutades hemma hos Astrid. Vin, prat, cigaretter, skratt osv.

Söndagen (idag). Jag tog en rejäl sovmorgon. Medans Albin var uppe med tuppen och hjälpte en arbetskamrat att flytta! När han kom hem därifrån och dom var klara vaknade jag, fick pannkakor till frukost som min kära snällt gjorde. ♥
Annars så har vi bara varit hemma. Vi har haft tvättstugan hela dagen. Så spring i trappor upp och ned och allt därtill har varit dagens syssla. Välbehövligt.
Niklas kom över ett tag också, innan han åkte tillbaka till Värmland. Skönt och kul att hinna träffa honom innan han åkte igen. Man vet aldrig när nästa gång blir, men vi pratade iallfall om att vi skulle komma över till honom någon gång under sommaren och stanna en vecka. Han flyttar till hus den 9/6. Så efter det någon gång blir det. :) På Tisdag skulle han även iväg och kolla på en hundvalp, en lite Jack Russel tik. Köper han den så hoppas jag att Li och hon blir bra vänner! :D

Nu ska jag krypa ned i vår renbäddade säng, finns det något bättre än just renbäddat?!
Godnatt! Jobb imorgon.

Imorgon bjuder jag även på lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar