tisdag, april 09, 2013

Nu vaggar jag fram som en pingvin.

Igårkväll jobbade jag, 16-21. Och under det passet kom foglossningen som ett brev på posten.. Helt plötsligt.. Det högg till långt ned i magen och ned vid ljumskarna.. Jag blev lite orolig men försökte att inte tänka så mycket på det just då. Men värken i ljumskarna och det området gick inte över och gjorde ont så fort jag rörde mig, men inte ett dugg ont när jag satt stilla.
När jag kom hem läste jag lite på nätet om vad det kunde vara, och förstod då att det förmodligen var foglossning.
Imorse när jag vaknade hade jag lika ont som igårkväll så fort jag rörde mig..

Idag hade jag tid bokad hos barnmorskan så det var ju lägligt och skönt!
Så jag berättade för min bm om vad som hänt och hur det kändes och hon sa som jag trodde, att det med sannolikhet är foglossning.
Jag fick en liten broschyr om stödbälte med mig hem, utifall värken inte skulle ge med sig en aning så rekommenderade hon ett sånt..

Om det inte kan gå över helt, håller jag tummarna för att värken iallafall kan bli lite mildare..
Annars så såg allt bra ut..
Mina värden var bra och trollungens hjärtslag var perfekta..
Älskar att höra det där lilla hjärtat slå, så underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar