torsdag, april 04, 2013

härlig sol, jordgubbssmoothie och jobb.

En seg start även denna dag. Jag och lisan låg alldeles för länge i sängen. Väl uppe och med frukost i magarna gick vi ut på en promenad. Och jag tog endast på mig min fleecetröja, trodde att det skulle bli lagom, men gud så varmt det var ute. Blev riktigt varmt med fleecen, nästa tur blir det endast en vanlig tröja..
När vi kom hem igen gjorde jag mig en jordgubbssmoothie och satte mig på balkongen, där solen ligger på. Satt bara där ett litet tag. Kände att det inte var någon idé att sitta en längre stund för jag blir oftast så väldigt trött när jag "solat". Och det vill jag inte bli idag, jag jobbar nämligen ikväll. Börjar kl 16.

Sedan har jag lagt ut vår gungstol på "köp och sälj" på fb, och även mailat på en annan möbel på blocket. Det kliar i "göra om, förnya, byta ut och renovera fingrarna". Antingen är det för att våren kommit, eller för graviditeten, som någon "förberedelse" för det som komma skall, att man vill fixa till så att man är helt nöjd och till freds med hemmet till det att det lilla livet anländer, jag vet inte. En blandning av de båda kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar