måndag, april 29, 2013

firat bror och söndagsshoppat.

I lördags firade vi min bror. Mamma bjöd på god kycklingsallad och till fika på två goda tårtor.
Jag och Albin blev kvar där hela dagen och kvällen.

I Söndags gick jag som vanligt upp rätt tidigt, lät Albin sova ut. Så jag åt frukost själv, gjorde mig i ordning och gick ut med lisan. När vi stod på dörrmattan kom Albin upp. Sen gick morgonen och förmiddagen i lugnets tecken.
Men kl 11 hörde min bror av sig, och vi bestämde oss för att åka till Västerås för lite shopping och fika.
Albin åkte till garaget, så vi båda var iväg på det vi gillar mest ;-)
Jag och Niklas var inte hemma förrän vid klockan 18. Då hade vi hunnit med att fika och besökt x-antal affärer..
Jag kom hem med en korg att ha på ett hyllplan i skötbordet, små handdukar, ett bäddset till bebis, ett par sommarskor till mig själv, och det absolut mest nödvändiga, nya bh:ar! jag har i säkert tre månader använt en och samma bh för att det är den enda jag kan ha (självklart har den tvättats då och då, oftare än vanligt) så den är rätt så sliten.
Så nu är jag ägare till 3 amningsbh:ar.
Två att ha på dagen med vadderad kupor och en till natten, utan kupor. Så skönt att ha införskaffat sig dessa! Köpte även 3par trosor i större storlek än vanligt som jag tänkt packa med i bb-väskan.
Är nog skönt att ha lite mindre åtsittande trosor efter att man är klar med förlossningen och man är mer eller mindre öm i hela kroppen. ;-)

När jag kom hem åt jag och Albin middag och gick till affären och handlade lite att fylla kylen med.
Väl hemma satte jag mig i badkaret och duschade, ja! jag sitter numera och duschar, det är för jobbigt att stå och samtidigt schamponera håret och allt annat.
Och varje gång är man lika orolig om hur man ska komma upp på fötter igen, men än så länge har jag alltid klarat av det ;-) haha!
Satt där länge och det var så skönt och välbehövligt efter att ha gått och stått mest hela dagen.
När jag var klar i duschen tog vi fram lite godis och satte igång en film, som jag orkade kolla halva av, innan mina ögon gick i kors och jag gick och la mig, och Albin fick kolla klart själv, jösses! dessa gravidsymtom alltså.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar