onsdag, juli 13, 2011

En mindra bra dag.

Jag och min rara Anna bestämde oss för att åka och sola och bada idag, ta med god sallad och allt därtill. När vi väl kommer ut på parkeringen och in i bilen var passagerardörren öppen, vilket den inte var igårkväll, papper och skräp i hela bilen och jag undrar hur det kommer sig (jag är för godtrogen för att tänka på inbrott), ser sedan att mattorna i bilen också är borta. Även pengarna i vårat lilla "pengarfack är borta" Fortfarande tänker jag att Albin kanske har tagit mattorna till hans andra bil. Så jag ringer honom och frågar och han påstår att han inte tagit dom, och då förstår jag att det har varit inbrott i bilen. Jag säger det till Albin, och han blir tokig! Och tar bilen från jobbet hem.. Medans vi väntar på honom prövar jag att starta bilen, vilket inte går. Den är stendöd. När vi kollar under huven ser vi att dom snott batteriet. Och efter ett tag märker vi att det står en skum bil parkerad på handikappparkeringen med en kvinna och en man i, kvinnan går ut ur deras bil och går runt en annan bil som är parkerad på vår parkering (den har stått i flera månader och är totalt rensad på massa skit, kom nyligen dit en lapp från kommunen att den måste flyttas inom kort) och när hon går där ser vi hur skum hon ser ut, tar ett varv runt bilen och är påtänd så hälften vore nog. Sedan går hon tillbaka till deras vita volvo. Som jag skrev så såg det väldigt skumt ut, så jag och Anna tog regnumret på den bilen. När Albin kom berättade jag om bilen och sa att jag sparat regnumret, och han sa att imorse då han gick ut till parkeringen för att åka till jobbet hade samma vita bil varit där, och då hade dom setat i skruttbilen som stått hur länge som helst och mannen hade skruvat under huven och fått bort ett bilbatteri som han sedan la i deras vita volvo. Då trodde dock Albin att det var deras bil, som dom ville ta allt av värde ifrån innan den skulle tas till skroten. Men nu förstod ju vi alla att dom även snott det.!

Efter ett tag säger Albin att han ska åka tillbaka till jobbet, och jag och Anna går upp till mig. Efter tio minuter ringer jag Albin, och frågar då vad han gör. Då svarar han "jag har hittat pundarna och står här med dom, har ringt polisen och dom är påväg". (Dom stod vid häst&hund i Flen och höll på med ännu en bil! Mitt på ljusa dagen.) Så jag och Anna traskar dit och väl framme ser vi hur polisen står och snackar med idioterna. (Albin hade parkerat längre bort) Så vi går iväg till honom, efter tio minter drar poliserna. Och sedan ringer dom upp på Albins mobil och säger att "vi tycker det ser grönt ut, dom sa att dom skulle flytta en kompis bil osv) OCH DET TROR DOM PÅ!!! VILKA NÖTTER. Personerna var påtända så hälften vore nog, Albin såg med egna ögon hur dom tog betteriet från den gamla bilen på parkeringen, och vårat var med borta och dom stod perkerade 4 meter ifrån). Och deras ögon stod som råttpittar i ansiktet på dom, säket färska jävla sprutmärken i armvecken med!! Och dom har kört bil vid det tillståndet. !!! Jag är galen. Det poliserna verkar klara av är att sätta pbot på bilar som stått parkerad 5 minuter för länge, ge böter till folk som pissar ute i busken på fyllan etc. Men detta som är en aning viktigare (enlig mig) det skiter dom i!!

Senare under dagen kollade Albin upp det där med bilen, den var inte besiktigad, inte skattat & snodd! Så inte ens det kan dom ha kolla upp då!

Herregud.

Nu ska jag bli på bättre humör, så jag har bestämt mig för att måla våra sängbord, baka en Silviakaka tills imorgon då finaste Angelica och lillVille kommer över. Och senare bara ligga i soffan och läsa min nyinköpta tiding.

jag är inte godtrogen längre, det finns allt för många fittor på denna planet.

1 kommentar:

  1. Herregud vilka jävla idioter det finns! :O och poliserna verkar inte riktigt kloka heller! :/ Hoppas att resten av din dag blev bra iallafall! man blir tokig på sånt där skit!
    Många kramar!

    SvaraRadera