fredag, juli 22, 2011

allt möjligt.

Inatt höll jag på att börja grina av rädsla. Jag har alltid tyckt att åskan varit rätt mysig, men inatt var det allt annat än mysigt. Jag var livrädd! Har nog aldrig varit med om något sådant åskväder som inatt.

Jag vaknade av den högsta smällen, och satte mig toksnabbt upp i sängen och sa till Albin att jag var rädd haha, och han svarar så gulligt, "kom hit och lägg dig hos mig då" :) Tycker synd om er som inte har någon att krypa intill vid sådanna tillfällen, hihi ;D

Så jag sov inte mycket inatt, därför har jag varit lite trött på jobbet, (ja just det, jag har ett nytt jobb) Det har jag inte skrivit om här, jag har börjat jobba på ett äldreboende och trivs som fisken i vattnet, äntligen har jag hittat tillbaka till där "jag ska vara". :) Känns väldigt kul och skönt när man längtar till jobbet på kvällen när det snart är dags att sova!

Efter jobbet fick bolaget sig ett besök, handlade till både mig och karln. Eftersom att jag är ledig hela helgen (vilket jag inte varit på länge) så ska jag festa till det lite. :) Jag ska eventuellt med Albin till hans grabbar och dricka några kalla (bara om det är fler tjejer där. Känns inget kul att följa med om jag är enda flickvännen). Om det bara blir en grabbkväll i porten bredvid så håller jag mig till några av alla mina underbara flickor.

Hämtade även ut ett paket på Ica efter jobbet, vilket innehöll vår efterlängtade mopp, (hur man nu kan längta efter en mopp :), men så är fallet). Och mina plagg, varav ett plagg var en kjol i storlek 48/50, men på följesedeln stod det klänning storlek 32/34. Lite tråkigt att behöva skicka tillbaka, men det blir jag ju illa tvungen till. Den rosa klänningen kom iallafall, och den var superfin. Hoppas den andra är lika fin när den kommer.!

Nu har jag precis diskat, plockat här hemma etc. Så ska fortsätta med lite hushållssysslor. Sedan upp på byn för att posta 2 viktiga brev. Därefter tar jag helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar