söndag, februari 27, 2011

helgen i all ära.

Helgen har varit den bästa på länge, så lugn och mysig. :) Och tillbringats med de människorna som ligger mig varmast om hjärtat!

Fredagen..
Jag och älskade syster tog oss till Katrineholm, gick i lite affärer och hade det supertrevligt. Kom därifrån med två bh, ett par mjukisbyxor för ynka 75 kr, ordinarie pris 250. :) Och en guldig kajalpenna, en ny vattenkokare, 3 mappar, plastblommor, kuvert & hundben. Kvällen bjöd sedan på en underbart trevlig och god tacomiddag hemma hos mor&far, god efterrätt och många skratt! Efter maten hamnade jag, mor, far & a i soffan framför en film. Medans syster och bror var ute och roade sig på annat håll, (läs; dom har ännu inte lärt sig att uppskatta tiden med familjen). Filmen var kanonkul och slutade runt 00.00, då vi även drog oss hem till oss!


Lördagen..
Albin åkte till Västerås med killarna för att gå på Biltema, medans jag istället åkte hem till mamma och hjälpte till lite i affären.. Blev kvar där hela dagen, ihop med syster! Alltid skönt med kvalitetstid ihop med henne. Senare på kvällen blev det en handling på Willys, och ett avslut ute hos svärfar, i deras sommarstugeområde med alla lantisar där. Förtäring av alkohol och extremt roligt sällskap! Kom inte därifrån förren 03.00 och var hemma igen 04.00. 10/10 vinglas!

Söndagen..
Sov rätt länge, med tanke på vad lördagkvällen bjöd på. Därefter åkte vi hem till mor&far. Albin hade lånat en bil från jobbet för att åka med mor&syster till Katrineholm, Jysk! Där dom gjorde ett planerat sänginköp. Medans dom gjorde det, tog jag och far det lugnt i soffan framför skidåkningen på tvn. När de älskade kom tillbaka tog jag och A en sväng till Lager157. Kom därifrån med endast två tröjor till A, supersnygga till en supersnygg kille ;D

När vi var klara där skulle vi hämta upp Li som var hos mormor&morfar. Blev då bjudna på mat, djävulskt gott!

Nu har vi varit hemma på S.järnvägsgatan sedan kl 16. Jag har hunnit med att plocka lite här hemma, sorterat papper och satt in i pärmar, sorterat alla stamtavlor och tillhörande papper på djuren och lagt i 3 olika mappar (dem jag köpte på ÖoB), nu har dom en varsin mapp med alla olika papper. Och jag har mer ordning på allt. Har även hunnit baka en sockerkaka, rensat älsklings garderob, (grämer mig för att jag inte tog en "före" bild, för gud så där såg ut. Och ville då visa före och efter bild, men nu blir det inte så) Sedan avslutades kvällen med en varm dusch, Solsidan, Timeout & Wallander.

Hoppas ni haft en lika fin helg som jag!
Jag har dock varit väldigt dålig på att ta med mig kameran. Så bjuder endast på några "inköpsbilder".
Några av inköpen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar