torsdag, juli 18, 2013

tisdag, igår och idag.

I tisdags var det full rulle.. Dagen började med att jag, Måns och Li åkte ut till Ekenäs och fikade ihop med fina Anna. Gassande sol och god fika, underbart!
Väl hemma i Flen igen körde jag hem Anna och sedan besökte jag färgaffären. Sedan blev nästa stopp hos pappa och mamma. Dock bara pappa och syster hemma, mammas semester är slut.. 
Där målade jag min hemmagjorda tvbänk som jag (ihop med pappa) har knåpat ihop.
Sedan åkte jag och syster en sväng in till stan, gick i lite affärer och hade det bra. Väl hemma hos mor och far igen beställde hela familjen pizza, då hade även Albin kommit dit.. 
Efter maten åkte vi till Sparreholm för födelsedagsfirande av en vän till både mig och Albin. Blev bjudna på fika och avslutade kvällen med lite sällskapsspel. Alla fyra satt dubbelvikta av skratt, och med andra ord måste spelet inhandlas! 

Igår hade jag och min prins + prinsessorna en dag hemma.. Städade ordentligt, rensade och fixade fint i min garderob, sydde lite på symaskinen och slappade.. 
När Albin kom hem åkte vi och handlade och sedan var vi hemma hela kvällen. Rasmus och Elin kom över för att köpa ett skåp av mig, och då hann vi även med en fika.. 
Efter det åkte vi över till min mor och far för att fixa det sista med tvbänken och så tog vi med oss den hem. Så nu står den på plats och jag är mer än nöjd med den, så snygg! Kul att ha gjort den själv, med hjälp av pappa förstås, utan han hade det inte gått! <3

Idag har jag och min lillprins varit över hos min fina vän och hennes familj i Vingåker.. Vi har setat i soffan och pratat i timmar, med lite avbrott när sönerna bad om lite uppmärksamhet av oss mammor! ;-)
Kom dit vid halv elva och åkte hem vid halv fyra..
Väl hemma kom fina Sabina över på en fika, och hon lämnade oss vid nitton-tiden..
Sedan dess har hela familjen legat i soffan och myst framför tvn.. 
Tre helt kanonbra dagar med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar