lördag, mars 17, 2012

onsdag, torsdag, fredag.

I onsdags hann jag besöka 3 städer på en och samma dag, Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping.
Dagen började dock med att jag var hundvakt åt lilla Elsa. Från klockan nio till klockan 13. Full fart till en början, men efter ett tag slocknade odjuren i soffan. Då myste även jag ned mig där, och där låg vi. Tills Elsas matte kom hem. Därefter packade jag och Amanda in hundarna i bilen och åkte till Eskilstuna.
Hon skulle växla pengar inne på Forex. Och sedan besökte vi ÖoB och Rusta, handlade på oss allt sådant som är så bra att handla i dessa butiker.. Sköljmedel, tvättmedel, schampo, tvål, osv.
Väl hemma åkte jag direkt mot Katrineholm, till svärfar och "svärmor". Sedan åkte jag och svärmor vidare mot Nyköping för en katalogträff. Sedan tillbaka till Katrineholm och slutligen hem. Det var en lång dag!

I torsdags tvättade jag flera maskiner tvätt, hälsade på Anna, pratade och drack te med henne, gick till skolan och gjorde prov, gick till Ica och handlade, gick och sola, och slutligen gick jag hem. Tog sedan en promenad med lisen, för att sedan gå mot jobbet och jobba kvällen.

Fredag (igår). Hade jag en lugn hemma - slapp - mjukiskläder - dag. Mycket skönt. Kvällen slutade med att mor och far bjöd över oss på middag. Det var bara vi fyra, syskonen var ute på annat. Maten var så god och så enkel, en hamburgetallrik med klyftpotatis, mmmm. Sedan vispade jag ihop chokladpudding till efterrätt, (blev så sugen på det). Dock bara 3 skålar, för att duktiga mamma stod över onyttigheterna, som vanligt. :)
Efter lite fika och mys drog vi oss hem vid klockan tio.
Då kom Amanda över och vi tog varsin cider och pratade lite strunt.
3 härliga dagar har det varit, och nu är lördagen här. Hoppas helgen blir lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar