onsdag, mars 07, 2012

Nu ni, här ska det inte klagas ett enda dugg.

Jag är så gott som frisk. Över en natt, idag mår jag mycket bättre. Fortfarande lite förkyld. Men ingenting jämfört med tidigare! Och jag är såklart jätte lättad och glad, och åter på banan.

Vaknade omkring 08 imorse. Skrev och frågade om fina Amanda ville åka in till Katrineholm och gå på stan i vårvädret. Det visade att jag hade turen på min sida, hon var ledig OCH sugen på min idé.
Jag gjorde mig i ordning, gick en runda med Li och sedan drog vi oss mot staden, strax innan tio. Så förmiddagen spenderades där, med massssor prat och strosande i butiker. Mycket heminrednings- butiker (eftersom att vi båda har samma stil på våra fina hem). Amanda köpte en finfiiin kudde till soffan, jag köpte ett förkläde. Det är något som jag saknat sedan den dagen jag flyttade hemifrån, men jag har sällan hittat något som fallit mig i smaken, och har jag gjort det så har det varit på tok för dyrt. Idag hittade jag det finaste jag sett, för bra pris. Ni förstår, glad tjej.

Vi stannade på en pratstund hemma hos Amandas mor, och hämtade med lilla Elsa som var där medan vi gick på stan.

Väl hemma städade jag toaletten, dammade lite här och var, diskade osv. Därefter åkte jag och lämnade goselisen hos syrran, som hade ringt och bett om det. Sedan blev det en handling på Willys.

Tvättmaskinen är igång, badrummet/tvättstugan är städad, sovrummet i sin ordning efter lite plock.

Nu har jag landat i soffan efter att jag lagat en god middag. Jag och han har landat i varsin soffa faktiskt, ovant att se honom hemma haha.. Skönt att jag med får ta del av min man ibland ;). Så det ska jag göra nu, vi ses vänner och främlingar (om några sådana läser).

Ska under veckan bjuda på lite bilder från vår lägenhet tänkte jag, så alla nyfikna.. Håll ögonen öppna. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar