söndag, mars 25, 2012

drömmar om landet.

Efter 4 schamponeringar senare är äntligen "brandröks-doften" ett minne blått, äntligen.

När vi åkte hem bad jag Albin att vi skulle åka grusvägar hem, vilket vi då gjorde. (Albin kan nog alla grusvägar i hela Södermanland). Nåväl.
När vi åkte ute på landsbygden blommade mina drömmar och tankar upp lite extra som alltid när man ser alla underbara gamla hus i den stilla omgivningen.
Jag sa till Albin (som jag gjort 10000 gånger förut) att VI SKA bo ute på landet/landsbygden när vi flyttar till hus.
Jag vill ha ett hus nu.
Ett stort, rött, med en bamsestor glasveranda. En dörr i annan färg än huset, en gammal sliten dörr i grönt, blått eller senapsgult.
Huset ska stå på en stor tomt, ett trädgårdsland ska finnas, likaså grusade gångar i trädgården och fina buskar och fruktträd.
Ett fint staket runt tomten så lisen kan springa lös och ett hönshus med höns är prio ett på min tomt.. Ett annat djur som kanske ska få plats någonstans är en get, kanske även får. Vi får se!
Jag skulle kunna fortsätta i en evighet, och ni skulle aldrig orka läsa. Så jag sätter punkt.

ps. Tur att jag har en händig man, som har ungefär samma drömmar som jag. Han vill bo på landet han med. Han säger att jag ska få inreda och göra det jag vill med tomt och hus sålänge han har ett "stort, fett" garage. Och det tycker även jag att han ska ha.
Vi är som gjorda för varandra! ds.

Två fina vårbilder, tagna i stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar