fredag, februari 03, 2012

kylan och lägenhetsdilemma.

Nu är det kallt ute. Några dagar i rad nu har lisen inte velat gått mer än cirka tio meter ute förrän hon ställt sig på bakbenen och velat upp till mig. Så det blir inga längre promenader, vååååren kan du komma?

Albin har tagit hem flyttkartonger från jobbet, och jag är ivrig att fylla dom. Dock är det alldeles för tidigt. Vi har tre månaders uppsägningstid här vi bor nu. Hittar vi dock någon som vill flytta in tidigare, exempelvis första mars. Så kan vi flytta ut då. Så jag hoppas innerligt att någon vill flytta in här. Igår var vi och skrev på hyreskontraktet på Flensbostad. Och då visade det sig att vi var tvungna att flytta in senast 1 Mars, och med det skulle vi då få betala dubbla hyror i två månader. Men jag pratade mig till att senaste inflyttningsdagen kunde flyttas till första April, och det gick dom med på. Så i värsta fall kommer vi få betala dubbel hyra en månad, surt. Men men... Vi håller tummarna att någon vill flytta hit, så vi kan slippa dubbel hyra.

ps. Idag är en av mina vänner och hämtar hem en bebis, (läs: hundvalp). Även fast jag sett bilder på det lilla knytet så är jag ändå nicke nyfiken! :)) spännnnande. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar