torsdag, april 28, 2011

Påsken.

Min långa påskhelg har inte kunnat bli bättre än vad den blev.

På Skärtorsdagen blev det förfest hemma hos Astrid med massor av flickor, taxiresa in till Flen för att gå på Amazon, kvällen bjöd på äckligt ragg, goda cider, många glada ansikten, kebab på snabben och en väldigt lugn "efterfest". Kom hem igen vid 04.00.

På Långfredagen fyllde min kära bror år, 18 hela år. Tiden bara rinner iväg. Han fick av mig och Albin en hammarbymatta, hammarbymössa och ett samlarmynt med en Marilyn Monroe (som han gillar). Kvällen bjöd på finfina tårtor, supergod mat, goda drinkar, ölspel för oss yngre, dans, sång, skratt, sällskapspel etc. Väldigt lyckad kväll. Jag och Albin tog taxi hem och slocknade direkt.

På Påskafton åkte vi först (på förmiddagen) hem till mor och far igen för lunch, rester från gårkvällen. Kyckling, potatisgratäng, sallad osv. Satt fint i den ekande magen.! Därefter drog vi oss mot Katrineholm för att besöka svärfar m. sambo. I deras sommarstuga, där bjöds det på grillat och vi blev kvar över natten. Morgonen där ute var underbar, satt i t-shirt och åt god frukost ute i solskenet med fågelkvittret som ljuv stämma.
Vi drog oss rätt snabbt hemåt, vid kl 11 tror jag. Då åkte vi vidre hem till Albins farmor och var där över dagen, fikade, solade, fikade igen och solade lite till. En riktig slappdag! Även på Måndagen var vi över till hans farmor, likaså var en dagen pinsamt slapp. Låg på en filt i solen ihop med Li och sov och solade. När solen gick i moln svepte vi täcket över oss. ;D Och så bjöds det på fika x antal gånger och grillat till middag.

Annat som hunnit hända medans jag inte suttit här;
Min kära bror har tagit körkort. g r a t t i s igen!
Li har gjort illa bakbenet.
Jag har träffat Angelica.
Tagit morgonpromenader med Sabina och Hanna.
Varit på Ikea.
Städat.
Fått inbjudan till en studentskiva.
Träffat min kära vän Niklas som är och hälsar på från Värmland.
Fikat med vänner.
Osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar