fredag, april 08, 2011

En tripp.

Idag ska jag och min andra hälft åka in till Eskilstuna. Oftast är det jag som kommer med förslaget, men denna gång var det A. Blir inte så lång stund där, men det kan vara skönt att även komma hem skapligt så man får lite fredagskväll hemma också! 3 affärer är spikade. Jula, Rusta och Plantagen! Dessa butiker gillar vi båda två, iallfall Jula & Rusta. Och just denna gång vill A också till Plantagen för att köpa en "palm" som kan kallar det, en större grön krukväxt med andra ord :) Sen har vi ett till ärende, vilket är att kolla på bil! (till mig). Jag har sagt till Albin en längre tid att jag skulle vilja ha en mindre bil, en Clio har jag sagt som förslag, och även en fin röd lack har jag pratat om! Och igår kom han hem och sa att han hittat en som skulle passa mig perfekt! Och eftersom att han är så fruktansvärt duktig på bilar (läs: allt med motorer) (läs även: att han spenderar fler timmar i garaget än hemma) så litar jag fullständigt på honom! Så vi ska åka till bilhandlaren och kolla på den! Våran nuvarande V70 d5 ligger ute för försäljning, men om ingen nappar på den lämnar vi in den! Även fast man då oftast får lite mindre betalt än om man säljer privat så är det ju lite bekvämare :) Sedan har Albin en bil i garaget som han byggt/bygger på och den skulle han ställa på nästa vecka. Då har vi eventuellt varsin bil då, men kommer ändå billigare undan då än vad vi gör nu! Toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar