torsdag, maj 02, 2013

Valborgsmässoafton.

Dagen började med att jag och lisan sov lite längre än vanligt!
När vi väl tog oss upp åt vi frukost och sedan började jag med det jag planerat att göra, att tvätta bebisens kläder.
Så efter x-antal maskiner tvätt är nu alla kläder, filtar, sängkläder, handdukar rentvättade. Så skönt att ha det gjort. Det ligger nu fint vikt i trollungens byrå!

När Albin kom hem gjorde vi middag, vi grillade hamburgare, så smidigt och så gott!
Efter det åkte vi in till Katrineholm för att köpa golv till balkongen.
Balkongens golv är så fult, tråkigt och kallt att gå på, så vi har redan sen förra sommaren pratat om att lägga ett finare golv där ute, så nu tog vi tag i det.
När vi kom hem gick Albin direkt ut på balkongen och började lägga golv, och det blev SÅ bra! Så fint, och så behagligt att gå på..
Efter det gick han och tränade, då var jag bara hemma och plockade. Dammsög, bäddade rent i sängen, bytte gardiner i sovrumsfönstret och så.
När han väl kom hem igen var vi båda trötta, satte oss ett tag i soffan. Men stupade i säng redan vid 22. Haha..

Jag sa till Albin att "tänk vad livet och behoven förändras på så kort tid. Bara för några år sedan innebar Valborg fest. Man planerade med vänner långt innan vart man skulle förfesta, vad man skulle dricka, vad man skulle ha på sig, vart man skulle vara osv.."
Idag sitter vi här, väntar vårat barn, väljer att lägga pengar på ett balkonggolv, jag städar lite, Albin kör ett pass på gymet och så stupar man i säng vid kl 22, och är helt nöjd med dagen och kvällen!
Så underbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar