onsdag, juni 15, 2011

Iförrgår och igår.

I förrgår tog jag och Anna och drog oss mot Västerås, Ikea var målet. Och dit kom vi. Jag kom ut därifrån 800 kronor fattigare, men oj så mycket jag fick för pengarna. 2 blommor, 2 krukor, massor med ljus, pynt, gardiner till 3 fönster, och ett vardagsrumsbord etc. :) Stannade även till i Eskilstuna, och åt på Chopchop, verkligen någonting att rekommendera. Jösses så gott det var! Blev en sväng inne på Tunapark också :)

Väl hemma lämnade jag mina prylar uppe i lägenheten och fortsatte färden mot Vinåker för att träffa Emelie, och det var sååå trevligt. Vi ses allt för sällan . <3

Drog mig mot Flen igen vid klockan 22 tror jag, och väl hemma gick jag in till Sabina för fika med henne, Denice och Hanna. Te på Sabinas balkong.

Därefter runt kl 02 gick jag in till mig, folk tycker jag aldrig tar det lugnt och bara är hemma, jag har börjat förstå varför, men jag tycker ju det är så kul att träffa mina kära.

Igår började jag med att hör och häpna, tvätta alla vardagsrumsfönster. Därefter bytte jag gardiner, möblerade om, damsög, tvättade golv, dammade osv. Renare har det nog aldrig varit här hemma :) Och hela mitt/vårt vardagsrum fick ett lyft, ( jag har varit trött och inte haft någon insperation till att fixa det, även fast jag inte varit nöjd med det ) Men nu är jag nöjd :)

När jag var klar med det kom Anna över, vi drack te på balkongen och hade det bra. Hon stannade dock bara en kortis. När hon lämnade mig, tog jag tag i diskberget och + alla finglasen i vitrinskåpet. Jösses så jag diskade, 4 champagneglas, 6 vinglas, 6 whisky glas, 6 ölglas, 6 likörglas, 8 grogglas & 16 shotglas.

Därefter gjorde jag middag, så den var klar lagon när Albin kom hem, precis efter att vi slängt i oss maten kom ett par och kollade på en av Albins x-antal bilar, och dom köpte den. Skönt tänkte jag, en bil mindre. Kul tyckte Albin, för nu finns det plats för en ny, så igårkväll satt han på blocket x-antal timmar och ringde x-antal samtal, suck! .. Vi bjöd iallfall upp dom på kaffe. :) Så det blev en mycket trevlig affär :)

När dom drog sig, tog jag bilen och åkte för att storhandla på Willys, kom hem närmare 800 kronor fattigare! Väl hemma (efter att ha packat in i kyl&frys) började jag baka. En Silviakaka, mumms. Ganska snart kom Sabina och Denice och plingade på, och därfter Anna O, och sedan Hanna :) Så vi fikade på min Silvikaka, som alla tyckte om. Och smaskade på godis som S&D hade köpt med sig. Sist kvar blev jag och Anna, och vi lyxade till det med glass, grädda & bär som hon hade köpt med sig på balkongen, och sa väl hejdå till varandra runt 01.30 :)

Härliga fullspäckade dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar