fredag, juni 07, 2013

En alldeles perfekt nationaldag.

Igår när jag vaknade skickade jag iväg ett sms till min fina mamma om att jag var sugen på att åka in till stan ihop med henne, till Eskilstuna. Och hon var inte svårövertalad, så vi åkte.
Hon jag, Måns och min bror. 
Strosade runt i affärer, shoppade och fikade. Trevligt som ni säkert förstår.
Och hör och häpna, inte en enda sak köpte jag till Måns. Annars har alltid vår lilla prins fått något, fått mest. Men igår blev det bara till mig själv. 
Tre stycken klänningar, som var välbehövligt, amningsvänliga, och underbart sommarfina såklart! 

Väl hemma i byn igen åkte vi och firade en släkting i Mellösa, Rasmus blev tjugotvå år. Där blev det fika ute i den stekande solen. Och alla hälsade på Måns, de hade inte träffat honom innan igår, så alla var såklart nyfikna på honom.

Kvällen avslutades hemma hos mor och far, vi grillade och åt korv på altanen, i kvällssolen. 
En alldeles perfekt dag.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar