måndag, oktober 08, 2012

Idag har jag ätit god frukost och myst med djuren. Kl 14.10 hade jag bestämt en träff med en tjej som var intresserad av att sälja Oriflame. Så jag berättade lite, gav lite information i pappersform, och hon var så taggad, och det är ju alltid kul.

När jag gick därifrån stötte jag på min underbara vän som kommit hem till Sverige igen efter fem månader utomlands. Det var oerhört kul, och mysigt att ses. Vi gick en promenad ihop och pratade om livet, det händer mycket på fem månader, det var ett som var säkert. Så underbart att ha henne hemma igen! Dock berättade hon att det är inte mer än en vecka hon är hemma. Men bättre det än ingen såklart. Vi ska försöka ses en längre stund i veckan! Men på Söndag eller Måndag försvinner hon iväg i tio veckor igen. Tråkigt för mig, men kul för henne, jag är så glad för hennes skull.. Och extremt imponerad av henne!
Att våga kasta sig ut handlöst och se vad som händer är modigt tycker jag! Att lämna familjen, vännerna och tryggheten i Flen och bege sig till ett annat land, binda nya band med främmande människor, flytta ihop med dom, gå en utbildning för skojs skull, osv. Det är för mig obegripligt hur man vågar, samtidigt som det fascinerar mig ordentligt att hon (och många andra) gör det. Det är tufft!
Jag själv är för feg för att göra något sånt, därav imponerar det mig.
Och nu landar hon hemma i två veckor för att sedan ge sig ut på nästa stora äventyr som länge varit en dröm för henne, you go girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar