tisdag, maj 29, 2012

Helgen.

I fredags åkte jag och Amanda till Eskilstuna, besökte bara några få butiker. Vi hade med oss odjuren, och då vill man inte vara ifrån bilen så länge, med tanke på att det blir som en bastu rätt fort. Jag kom hem tomhänt. Eller ja, jag fick med mig lite från bolaget, men det räknas inte. Köpte ett vin jag inte provat tidigare, ett mousserande jordgubbsvin. På kvällen delade jag och Amanda på en flaska av det, och godare har jag inte druckit. Jösses i min lilla låda!! Det kommer inhandlas flera sådana flaskor i sommar. Mellan Eskilstunatrippen och vindrickandet på balkongen, i solen. Var jag och fina mamma iväg till Ekenäs. Jag handlade blommor till balkongen, och mamma till tomten. Där hann vi även med en fika, på världens mysigaste café om ni frågar mig. Ett riktigt smultronställe.
Kvällen spenderades som sagt med maaaandiii. På balkongen med färska jordgubbar och vinet. Senare på kvällen kom även våra sambos och gjorde oss sällskap. Då grillade vi, mumma.

På lördagen jobbade Albin till fyra, efter det åkte vi och storhandlade. Sedan fort hem och göra sallad och marinera köttet, för på kvällen skulle vi på grillfest i Mellösa. Där blev det en brännbollsmatch, grillat, en till flaska av vinet till mig, några öl för Albin, kubbspel, tjejerna mot killarna - vilket blev oavgjort, vann en gång var..
Jag åkte hem tidigare än Albin. Närmare bestämt vid nio. Hem till Amanda och kollade på ESC. Och som ni vet så kamma Sverige hem vinsten, tjihooo.

I söndags åkte vi (jag och A) till Eskilstuna och sedan vidare till Västerås för shopping till balkongen. Besökte rusta, elgiganten och Ikea. Bilder kommer på balkongen, före och efter..
Klockan fyra var vi bjudna hem till mamma och pappa, på morsdagmiddag, där även mormor var. Mycket trevligt och gott. Middagen avnjöts på altanen i solen. Och min finaste mor fick ett halsband med tillhörande armband av mig.

Nu är det en ny vecka. Igår var jag hemma och plockade, sedan hjälpte jag en tjej att komma igång med Oriflame på kvällen. Och sist hann jag med ett besök hos päronen.
Idag har jag ätit glass på glassbaren ihop med Anna, jobbat och levererat Oriflame till två kunder.
Imorgon ska jag till Bettna på förmiddagen, och på kvällen jobba.. Sedan är det jobb på torsdag med.. Nog har jag att göra, haha!
Snart är det helg igen ;)) Den är också fullbokad.

Bjuder på en bildbomb med bilder från helgen i nästa inlägg.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir att du tänker på vovven och att det blir sjukt varmt i bilen, är det ngt som kan göra mig förbannad är det folk som lämnar barn och hundar i bilen länge, och ofta inte ens med ett fönster öppet. SJUKT!

    Mysigt med Ekenäs, var också där för några veckor sedan.. Tror vi pratar om samma lilla myscafé, var det det vid vattnet? och så en liten stuga man gick in och beställde i? :)

    Ha en bra dag söt! <3

    SvaraRadera