fredag, maj 04, 2012

Bilder och lite text, från och om Valborg.

Vi åkte ut till svärfar och hans sambo, till deras sommarstuga i måndags eftermiddag. Efter att Albin slutat jobbet..
Valborgsfirande blev lugnt. Vi grillade och fikade och fixade en egen liten brasa som vi satt runt och pratade in på småtimmarna. (vi sov över där).

Men dagen efter var helt klart bäst! Jag myste runt i mina gummistövlar mest hela dagen. Vi vaknade av solens strålar som lyste in genom lillstugans fönster. Åt god frukost, sedan satte jag mig i en solstol ihop med lisen och njöt av solen och dess värme medans de tre andra skruvade ihop nyinköpta trädgårdsmöbler. Efter det åkte jag och BM in till Vingåker och shoppade lite. Väl i stugan igen valde jag mat, hamburgare med bröd och pommes. Vi grillade burgarna och avnjöt en god och lätt middag. Sedan slumrade vi alla till på varsin madrass på gräsmattan i solen (inklusive Lisen). Mycket skönt.. Albin och hans far tvättade och vaxade bilen med. Så den skiner som om den vore ny! Dagen hade inte kunnat bli bättre!!
Den som kanske njöt mest var nog gumman, som fick springa lös hela dagen. Det uppskattas. :)

ps. första gången barfota i år - vilken känsla, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar