tisdag, juli 10, 2012

söndagen.

En riktig slapp dag.
Jag tog en promenad hem till mamma med lisan, medans pappa och Albin hämtade vår bil i Mellösa..
När jag sedan kommer upp på garageinfarten hos mamma känner jag en smultrondoft som rena väggen. Då bad jag mamma kasta ned en burk från balkongen, och sedan gick jag ett varv kring huset.. Plockade smultron i det blöta gräset med gummistövlarna på fötterna. Skön start på dagen..
Sedan hade jag fixat ihop en del av min frukost, som jag åt hemma hos mamma och pappa.. Ihop med syskonen dessutom som hade orkat upp, det var mysigt!
När jag sedan kom hem igen hade min andra hälft dammsugit, diskat och plockat i lägenheten, underbaring.

På kvällen fortsatte slappdagen, ihop med min karl och djuren framför en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar