måndag, augusti 27, 2012

Idag vaknade jag av att jag fick ett meddelande av min vän Amanda. Hon undrade om jag var sugen på att shoppa, och visst var jag det. Så vi tog bilen till Västerås.. Först tog vi ett varv inne på Ikea. Jag kom därifrån med bara nödvändiga saker. Galgar, ljus i alla dess former, nya gryt-lappar, en duk, glasburkar, en kaffetermos osv. Sedan blev det ett varv bland alla klädaffärer.. Garderoben har nu fyllts på med en stickad, tjock tröja - en kjol - en  bh - 3 par trosor - 2 par leggings & 3 långärmade t-shirts (baströjor).
Efter shoppingen lunchade vi även där.
Sedan var vi båda trötta och åkte hemåt.

Eftermiddagen och kvällen har spenderats hemma..
Jag har totalrensat min kära dator på bilder. Igår hade Albin köpt en extern hårdisk till mig som han överraskade mig med, sötnosen!
Våran dator mår inte som den borde, den dör av överhettning titt som tätt. Så vi väntar nästan bara på att den ska stängas av för gott.. Och då tyckte Albin att det vore hemskt om jag skulle bli av med alla mina bilder som jag tagit under många år tillbaka. Och så är det ju, jag hade grinat krokodiltårar om detta skulle hänt. Men nu har jag dom sparade på disken jag fick av A. Och datorn är helt ren, det kanske kan göra så att den håller ett litet tag till också..
Jag tog aldrig ett kort på skrivbordet, men ni skulle sett.. Det var proppfullt med bilder och även mappar med bilder i. Jag är helt slut nu, att rensa bland alla bilder var det värsta... Men nu är det gjort, Skööönt. Och vad mycket man glömt, alla bilder säger och påminner en om så mycket.. Det var kul att se, bilder från fester, från skolan, på djuren, från utlandsresor osv..

Trevlig kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar