lördag, april 13, 2013

Vår lilla älskling <3

De senaste dagarna har det varit mycket mer aktivitet i magen..
Tidigare har det bara sparkats och boxats där inne tidiga morgnar och sena kvällar, precis när man vaknar och så fort man lagt ned huvudet på kudden för att sova.

Men nu är är h*n där inne noga med att göra sig påmind och ta min uppmärksamhet lite när som helst under dagen.. Och det är ju så underbart..

Igår när Albin kom från jobbet låg vi och kollade och kände på magen i säkert en halvtimme, och det var verkligen disco därinne, mysigt!
Likaså nu, det rör sig för fullt där inne..
Antingen har h*n blivit mer aktiv, eller så känner jag det mer och tydligare för att det lilla livet får mindre och mindre plats att röra sig på.
Hursomhelst så njuter jag till max.
Har jag en mindre bra dag, eller är lite nere just för tillfället och den lilla krabaten ger ifrån sig en kick blir jag genast på bättre humör.. Jag skiner upp som en sol varje gång, i kassan på Ica, i bilen, på jobbet, vid middagsbordet, ja vart man än är..

Tidigare när jag känt och sett rörelserna så tydligt, och jag bett Albin (eller någon annan) kolla eller känna upphör det kvickt. En riktig liten retsticka till bebis.
Men numera får vem som helst känna på dennes rörelser.. Igår hemma hos mamma fick Melissa några första hälsningar av bebis i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar