onsdag, april 03, 2013

Onsdag och ledig dag.

Dagen startade segt. Jag vaknade med huvudvärk, åt frukost och försökte sedan vila bort den..
Tillslut kände jag mig lite piggare. Gick då ut med lisan i det underbara vårvädret. Såg Amanda i hennes vardagsrumsfönster så vi vinkade på varandra och sedan skickade jag iväg ett sms och frågade om vi skulle ses..
Så när lisen gjort sina behov gick vi upp till Amanda och Elsa. Drack te och åt lite godis, pratade ikapp det vi missat. Vid kl 14 tog vi en lite längre promenad med odjuren.
Väl hemma på gården igen skildes vi åt.
Och jag har sedan dess satt igång en maskin tvätt, möblerat och strukturerat om i köket, städat skåp och lådor osv. Blev mycket bättre nu, mer plats och lite mer organiserat.. Även lagat middag, köttfärssås och spagetti. Det har jag dock ätit själv, Albin har ännu inte kommit hem. Han skulle åka direkt ifrån jobb nr ett till jobb nr två idag.
Nu landade jag i soffan, ska strax ta mig upp härifrån och hänga tvätten som är klar. Efter det tänkte jag baka hallonmuffins så jag/vi har något gott att fika på till Sveriges mästerkock ikväll.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar