tisdag, april 02, 2013

Det var den påsken..

Lördagskvällen tillbringade vi hemma hos min mamma och pappa.. Vi kollade på film och åt godis från deras gigantiska påskägg. Som vanligt åkte vi dock hem tidigt, trötta båda två..
I Söndags var det middagsbjudning och påskfirande hemma hos mina föräldrar. Dit kom släkten och vi hade en eftermiddag och kväll ihop.

Igår (måndags) var sista dagen på denna långhelg.
Morgonen startade lugnt, vi åkte till Mellösa och bytte till sommardäck på bilen, eller Albin bytte, jag satt i en stol bredvid, i solen, med en tidning och en kopp cappuccino. Lyxigt!
Efter det bjöd Albins bror på kaffe och te, och Albin hjälpte honom bära in deras nya soffa, även att skruva ihop ett vitrinskåp.
Jag passade på att gosa med kissebebisar, och efter det åkte vi vidare. Till Hälleforsnäs och Lager 157.
Shoppade lite smått, en blus till mig och en piké och en skjorta till Albin.
Påvägen hem därifrån stannade vi till hos Albins farmor, hon bjöd på nybakad sockerkaka.
Kvällen spenderades hemma hos Albins mormor och morfar, vi fikade och firade påsken lite smått..
Tror ni jag somnade gott när vi kom, ja, alldeles riktigt.. ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar