fredag, mars 08, 2013

Freeeedag.

När jag kom ut från jobbet igår möttes jag av Albin och Lisan som väntade på mig. Så snällt!
Vi gick raka vägen hemåt, för fy satan så ont jag hade i ryggen och i ena höften efter arbetspasset.. Det tar en del på kroppen numera när man jobbar, man orkar inte som förut, även fast jag tycker att jag tar det lugnt.
Så när jag kom hem la jag mig i ett varmt bad, och tog duschmunstycket och drog på bra tryck med vatten och masserade över höft och ryggslut. Det hjälpte lite, men hade ändå ont när jag la mig till sängs. Att krypa ned i en renbäddad säng var SÅ skönt!
Men idag känns det bra igen, nu har kroppen fått återhämta sig under natten. Skönt!

Så! Idag är det fredag.. Och även fast jag går hemma mycket i veckorna är ändå fredagarna speciella, för då blir Albin ledig också, och det gillar vi!

Idag har jag inga planer, lägenheten är redan städad inför helgen. Tycker det är skönt att ha det gjort innan helgen, så man slipper ägna en dag åt det när vi är hemma båda två.. :-)
Så städa blir det nog inget av. Eventuellt tvätta en maskin. Sen har jag tänkt baka lite. Mjuka kakor och frysa in. En sockerkaka och muffins kanske, vi får se!

1 kommentar: