fredag, juni 28, 2013

de senaste dagarna.

tisdagen..
Var en riktig städdag. För det låg vi efter med ordentligt här hemma.. Det är ju inte det första man sysselsätter sig med när graderna är många och solen lyser starkt.
Men som sagt, i tisdags var det mer än nödvändigt, och vädret var aningen sämre än vad man nu är van vid.. 
På kvällen var det fika hos mamma och pappa.. En vän till familjen var över med sina barn och hälsade på.

onsdagen..
Jag fick ett sms från Amanda som ville ses. Och det tackade vi inte nej till. Jag, lisan och Måns gick över dit. Hon bjöd på jordgubbar och glass.. 
Kl 13.45 hade vi tid hos BVC för vägning och mätning, och vår lilleman växer så det knakar och är inte alls så liten längre :-).
Amanda följde med dit och efter det åkte vi direkt in till Eskilstuna för lite shopping. Så trevligt att strosa runt där med så fint sällskap. 
Jag kom såklart inte hem tomhänt. Utan det blev en ny amningsbh och ett par jeans till mig själv.
Till Måns blev det 2 par "shortsdresser", en solhatt, en snuttefilt, trepack strumpor och en mössa till hösten (som jag verkligen inte kunde motstå, så fin).
Väl hemma igen hittade vi pappa Albin sovandes på soffan. Vi lät honom sova ett tag och samtidigt plockade jag lite i hemmet. När han vaknade orkade ingen av oss laga någon middag så det blev ett restaurangbesök istället. Inte helt fel en Onsdag-eftermiddag. 

torsdag..
Dagen började mindre kul och jag blev snabbt på dåligt humör. 
Men vid 08 kom fina Sabina över. Vi åt frukost och hade det kul som vanligt, och jag blev snabbt på bättre humör, fina vän! Hon lämnade oss vid 13. Och då var jag mitt vanliga jag igen, skönt! :-)
Då la jag, Måns och djuren oss och sov middag. Tills vi vaknade av att A kom hem. 
Eftermiddagen och kvällen spenderade vi hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar