lördag, januari 05, 2013

Godnatt tomtarna.

Vi blev hemma igår kväll. Skönt det med. Goset med Melissa blir av ikväll istället. Mamma och pappa bjuder på middag idag så vi ska dit om ett tag.
Ernsti-pizza som vi kallar rätten. Det är en hembakad pizza (recept av vår favorit Ernst).

Annars idag har vi inte gjort många knop. Jag går fortfarande i min morgonrock, haha.
I den har jag strosat runt här hemma och plockat undan julen. Klätt av granen, och kastat ut den, sagt godnatt till alla tomtarna som nu ligger i jul-kistan, även stjärnor och annat pynt är nedplockat. Lika mysigt som det är att plocka fram julen, lika skönt är det att plocka undan den, det är charmen med det hela!
Anledningen till att jag bestämde mig för att göra det idag var för att granen hade börjat barra satan i gatan, och för att jag två morgnar (?stavning) i rad har fått vårkänslor för att solen lyser in i sovrummet, och för att jag skådar mer och mer gräs för varje gång jag är ute med lisan!
Dock sa jag det till Albin vid frukostbordet, att "imorgon kommer det säkerligen börja snöa igen". Hoppas inte, jag är sugen på våren nu, långa promenader i vårsolen!

Nu ska jag plocka lite här hemma innan vi ska åka. Ställa i ordning lite saker, diska och om jag hinner även baka muffins till imorgon (då min karl fyller år) och vi får massvis med främmande.
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar