måndag, april 09, 2012

Våran påsk.

I torsdags hade jag några flickor här, och på kvällen gick vi ut på Amazon och skulle slå klackarna i taket, så blev det dock inte. En rätt tråkig kväll blev det, dålig musik enligt mig, och ja, anledningen till att jag tyckte det blev tråkigt var nog min inställning från första början, det blir vad man gör det till.. Men jag var inte supersugen..

Dagen efter, vilket är i fredags mådde jag bra, ingen bakfylla = skönt.
Jag började städa lite här hemma, vika tvätt, diska, skura golv osv. Ett kort besök hos mor och far blev det, medan Albin hjälpte grannen med lite garagegöra. Och på kvällen blev jag själv här hemma, Albin och Tobias åkte till Linköping och köpte ett par rallystolar. Jag tog en cider, kröp upp i soffan och myste framför tvn, ovanligt för att vara mig, tvn är inte min vän. Men då var den det, och skönt var det. Jag kollade på allt möjligt, zappade lite (om det heter så) mellan Let´s Dance, Snabba Cash, Animal Planet osv. Kröp sedan i säng vid halv ett, då var jag fortfarande själv.

Lördagen var nu kommen, vi skulle på påskfirande hos svärfar m. sambo. Lämnade Li hos mor och far, där hon skulle sova.. Sedan drog vi oss mot skogen, Österåker. Klockan ett kom vi dit. Då var det påsklunch - den vanliga "påskmaten", god efterrätt och mycket godis. Vi stannade kvar till in på natten, grillade på kvällen och hade det trevligt. Väl hemma igen slocknade vi båda gott.

Och igår, Söndag. Var det påskfirande hemma hos mor och far. God mat, dock inte påskmat, tack och lov. Utan grillat - kött och kyckling, klyftpotatis, hembakat bröd och tzatziki. Och till efterrätt - pecannötpaj med glass. Vi blev kvar hos mamma och pappa till sent på kvällen.

Idag har vi inte hunnit med mycket.. Jag har diskat, gått en promenad med Li, satt igång en maskin tvätt, lagt en tröja i blöt som ska handtvättas - har två kvar efter den..

Vi får se vad som händer idag..
ps. jag saaaaknar Amanda, vart är du??
ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar