torsdag, mars 22, 2012

Mitt lilla projekt..

.. som jag skrev om tidigare, för någon månad sedan.
Här har ni bilder på det, ett miniväxthus, i min stil. Med härliga frön/växter i. I detta har jag smultron, persilja och röd paprika. Jag hoppas kunna plantera ut dem närmare sommaren och att de då ska fortsätta blomma så bra som det gör nu.
Så att jag kan äta goda smultron på balkongen i sommar, gå ut och ta persilja från balkongen och krydda middagen med, likaså paprikan.
I fönstret intill har jag även odlat morötter i tre små zinkkrukor.
Det är såå kul att odla lite eget. Jag får nöja mig med just lite, eftersom att jag ännu inte har mitt drömhus, den stora tomten eller ett stort växthus.
När det infinner sig i mitt liv får jag börja odla mycket istället, men tills dess är detta kalasbra.

1 kommentar: