onsdag, november 09, 2011

en fin tvåbarnsmor.

Imorse vaknade jag 05.00 och kunde inte somna om, runt 06 smsade jag till min enda vän som är uppe klockan 06, en bra vän! Vid namn Angelica, som är tvåbarnsmor. Och jag kan sätta min hand på att det är för just barnen hon är uppe med tuppen.
Jag skrev: "Idag är jag vaken lika tidigt som du brukar vara :) Jag tänkte att om du vill ses kan du ju höra av dig så kan vi kanske äta en liten (eller stor) frukost ihop. Och även umgås en stund in på dagen. För jag saknar dig, puss och kram"
Hon svarade: "Du rara :) Jag har haft en jobbig natt, tänkte lämna Ville på dagis och sedan bara vila. Men han går längre dagar nu, så vi kanske kan ses senare?"
Sedan läste jag på hennes blogg "Inatt var lika jobbig som igår, var uppe och jagade V till sängs flera ggr. Han somnade, en stund hit och dit. 05.30 somnade jag, och fick sova till killen M skulle åka till jobbet 07."

Jag förstår att den bästa tvåbarnsmamman inte är så pigg idag, fyyy!
Ibland drömmer man om barn, ibland drömmer man inte om barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar