måndag, september 05, 2011

vikarieträff.

Efter en lång sovmorgon, en promenad och en dusch sitter jag nu här med handuken runt huvudet och sörplar på en kopp te. :)

Igår kändes det så bra att vara ledig som idag, så det såg jag fram emot. Men sedan blev jag väckt imorse av telefonen, och jobbet behövde personal. Så jag ska jobba 14 - 21.15.

Även fast helgen innehöll en del jobb har jag hunnit ta vara på fritiden med, och hade det väldigt trevlig både, fredag, lördag och söndag.
När jag slutade klockan 21 på Söndagen åkte jag och A till Mellösa, där Segers hade kräftskiva. När vi kom satt dom och drack och spelade sällskapsspel. Så jag och Albin slog oss ned i soffan och satte oss med varsitt lag. Som ni förstår dröjde det ett tag att spela klart det där, sällskapsspel med massvis med regler och fulla männsikor gick inte skit bra ihop. Men kul var det! Sedan drog vi oss hemåt runt klockan tolv. Eftersom att jag skulle upp och jobba 6.45 på lördagen.

Lördagens jobbdag gick bra, och jag slutade klockan 16. När jag kom hem hoppade jag i duschen direkt och sedan gjorde jag mig iordning för middag och utgång med vikarierna. Vi åkte mot Katrineholm vid 17.15 (bordet var bokat till klockan sex). Vi blev tio personer, varav 3 stycken åkte hem direkt efter middagen. Men oj så kul det var, jag trodde helt ärligt inte att det skulle bli så trevligt och kul som det faktiskt blev. Det måste göras om snart. Jag tog nattbussen hem klockan tjugo i två med Anna och Jennifer, endel andra tog taxi!

Igår var jag verkligen inte lika sliten som jag trodde jag skulle vara efter vad vi beställde in! Jag hade varken ont i huvudet eller mådde illa. Men väldigt trött var jag, så praktiskt taget låg jag i soffan hela dagen. Kollade på film, snackade med alla andra som låg i soffan och bara s l a p p a d e och det var grymt skönt.

(bilder från helgen kommer i ett separat inlägg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar